Procházkov televízny King Kong vo vani so SMERákmi aneb kde je teta Anka?

Autor: Miroslav Dragun | 14.10.2015 o 8:00 | (upravené 14.10.2015 o 8:57) Karma článku: 10,56 | Prečítané:  3459x

Píše sa rok 2016, je dve mesiace po voľbách a SMER-SD zostavil jednofarebnú vládu a do čela RTVS NR SR demokraticky zvolila krajské predsedu SMER-SD v Bratislave Martin Glváča. Chvalabohu fikcia, ale v TV Ružinov je to naopak.

Televízia Ružinov je jedna z viacerých lokálnych televízií na Slovensku. TV Ružinov je televízia, ktorej 100% vlastníkom je bratislavská mestská časť Ružinov. Konateľmi tejto televízie sú páni Igor Adamec (#SIEŤ) a Tomáš Alscher (SMER-SD). Do dnešného dňa mi prišla ako jedna praobyčajná maličká nezaujímavá televízia. Ale, na základe niekoľkých podnetov od mojich známych som sa začal zaujímať o túto televíziu.

TV Ružinov vysiela veľmi "zaujímavú" diskusnú reláciu Igora Adamca „King Kong vo vani“, kde Igor Adamec (miestny poslanec za #SIEŤ, konateľ od roku 2014 a riaditeľ TV Ružinov od roku 2011 , okresný predseda #SIEŤ pre Bratislava II) spovedá rôzne bratislavské osobnosti. Všetko by bolo na tom „fajn“ pokiaľ by pre TV Ružinov nemala od septembra 2015 výrobu tejto relácie a ďalších troch relácií zabezpečovať spoločnost B.L.M.

ZAUJIMAVOSŤ 1:

Spoločnosť B.L.M bola zapísaná do obchodného registra 20. 8. 2015 a už 14. 9. 2015 podpísala zmluvu s TV Ružinov na výrobu štyroch relácií. Konateľom tejto spoločnosti je pán Mgr. Marek Bílený, ktorý podľa GOOGLE je odborne spôsobilou osobou na verejné obstarávanie a človek s rovnakým menom pôsobí aj ako vedúci „investičného“ oddelenia v Národnom onkologickom ústave. Na tom by nebolo nič zvláštne do chvíle kým zistíme, že šéfom istého pána Bíleného je námestník riaditeľa Národného onkologického ústavu Tomáš Alscher, ktorý pôsobí aj ako konateľ TV Ružinov a je miestny poslanec v Ružinove. Bodku tomuto celému dáva, že táto „produkčná“ spoločnosť má sídlo v petržalskom paneláku a nemá označenie ani na bráne, ani na zvončeku a len maličkú nálepku na schránke. A klinec do rakvičky King Konga je podivne zverejnená zmluva. V zmluve sa píše, že neoddeliteľnou súčasťou zmluvy sú aj prílohy, v ktorých sa určovala cena za výrobu relácií. Neuveríte prílohy neboli zverejnené so zmluvou.

Takže si to zhrnme: Igor Adamec si svoju autorskú reláciu „King Kong vo vani“ predáva TV Ružinov, v ktorej je konateľ a riaditeľ cez asi schránkovú firmu B.L.M., ktorej meno a trvalé bydlisko konateľa sa zhoduje s menom človeka, ktorý pôsobí ako podriadený druhého konateľa TV Ružinov v Národnom onkologickom ústave. Spomínate si na kauzu upratovanie ministra hospodárstva nebodaj Foraiovu tetu Anku? Nepripomína vám King Kong niečo podobné?

ZAUJIMAVOSŤ 2:

Ako som písal v úvode asi si vieme veľmi ťažko predstaviť to, že by nejaký poslanec NR SR alebo stranícky funkcionár pôsobil, ako riaditeľ RTVS. Predstavme si fikciu, že by SMER, SaS, KDH alebo ktokoľvek nechal zvoliť svojho straníka za riaditeľa verejnoprávnej televízie. Viem si živo predstaviť, že by všetky média, mimovládky a opozícia boli nastúpené a kritizovali to, že je to nedemokratické a mečiaristické. Niečo podobné sa deje, ale teraz v Ružinove. Riaditeľom a konateľom ružinovskej televízie je okresný predseda strany #SIEŤ, ktorý je zároveň aj miestnym poslancom. Opäť je to už vyššie spomínaný pán Igor Adamec. Dámy a páni, ružinovská televízia je vo svojej podstate malé ružinovské verejnoprávne médiu. Skoro 90% rozpočtu televízie tvorí dotácia z rozpočtu mestskej časti Bratislava – Ružinov, čo predstavuje cez 350 000,-€ v starých korunách cez 10 500 000 SK na jeden rok. Ja osobne vnímam pôsobenie poslanca Adamca v pozícii riaditeľa a konateľa ako konflikt záujmov. Ako môže politický a hlavne stranícky nominant zabezpečiť pluralitu názorov danej televízií. Bolo by veľmi zaujímavé počuť názor Rady pre vysielanie a retransmisiu nato či je v TV Ružinov dodržiavaná pluralita názor a ako je rozdeľovaný mediálny priestor pre jednotlivých politikov.

Čerešnička na záver....

 

Jeden z bývalých spolupracovník TV Ružinov nás upozornil na veľmi zaujímavú fakturáciu v TV Ružinov. Umelecká agentúra ADAM – Igor Adamec fakturuje TV Ružinov poradenstvo pri riadení TV Ružinov, ktorej riaditeľom je neuverité, ale opäť Igor Adamec.

AKTUALIZÁCIA 8:47

Po telefonickom rozhovore s pánom Adamcom uvádzam na pravú mieru informáciu ohľadne vystavovania faktúr na agentútu Adam - Igor Adamec. Pán Adamec na základe dohody s ex konateľom Jánom Buocikom mal byť takouto a jedinou formou vyplácaný za výkon funkcie riaditeľa. Ospravedlňujem sa za nepresnú informáciu, ktorá nám bola doručená. Cieľom blogu a mojich aktivít nie je nikoho poškodiť, ale poukazovať a pýtať sa na možné šafárenie. Ešte raz sa ospravedlňujem za nepresnosť.

 

Na úplný záver len toľko, že asi sme v Inštitúte pre rozvoj Bratislavského kraja trafili klinček po hlavičke, lebo TV Ružinov stiahla zmluvu so spoločnosťou B.L.M. zo svojej stránky. Dôkaz priložená fotografia.

Pán Procházka čo poviete na toto? 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami strany sa stali Juraj Blanár a Peter Žiga.

DOMOV

Fraška a boj s SNS či Kotlebom, analytici hodnotia snem Smeru

Snem veľa prekvapení podľa analytikov nepriniesol.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?