reklama

Nechal som skapať bezdomovca

Nadpis ako z bulváru, ale po jednej z debát na facebooku mám pocit, že niektorí ľudia by s tým problém nemali. Taktiež na úvod musím napísať, že si vážim nedocenenú prácu záchranárov, lekárov, sestier, ale táto debata ma dostala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (82)

Dnešné dopoludnie (piatok 6.1.2017) by bolo ako každé iné dopoludnie počas voľna. Doobeda zbehnút do obchodu, niečo navariť a užívať si voľný deň. Ale dnešok bol iný a naozaj vo mne nechal zvláštne zmiešané pocity.

Po ceste z obchodu ma na ulici zastavil pán, ktorý odhŕňal sneh, že za domom leží človek s omrznutými nohami, nekomunikuje, celý sa trasie a je v agónii. Samozrejme, že som sa tam bežal pozrieť a ten človek tam ležal v tomto stave. Predtým ako som zavolal sanitku, tak som ho dal do stabilizovanej polohy a prikryl s dekou, ktorú tam mal. Musím povedať, že záchranari dorazili do pár minút a pána naložili a zobrali so sebou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S pocitom, že som možno pomohol zachrániť jeden ľudský život som prišiel domov a rozhodol som sa ako admin komunitnej facebook fanpage osloviť susedov, aby boli všímavejší v tomto počasí a že pokiaľ uvidia podobný prípad, nech nie su ľahostajní! "A to som nemal robiť!"

V diskusii sa do mňa pustila "celá" záchranárska komunita, ktorá miesto vecného odporúčania ako postupovať pri riešení takejto situácie, radšej útočila, že prečo vôbec pre ľudí bez domova voláme sanitku, že aj tak sú to nevďačníci, ktorí si nezaslúžia pomoc.

Niekoľko príspevkov od "záchranárov a zdravoťákov" (ostatné príspevky v diskusii): 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

OVSIŠTE neviem kto je taky hrdina a schovava sa za petrzalsku cast :) ale prajem ti ked ty alebo tvoji blizky budu akutne potrebovat sanitku tak nech ta ktora moze pomoct vam bude pomahat opitemu bezdomovcovi :) a vy si pomozte ako chcete :) kedze nasa povinnost je pomahat ludom :) tak nech sa tak stane :) takze pomahat :) mame pomahat opitym bezdomovcom ako zachranovat ludske zivoty??? Dobre to chapem???

ked zbadame cloveka hnusny vagus!niekde v tejto zime lezat je nasou povinostou mu zavolat odvoz(zachranku)lebo je to stale len clovek ale ked zabadaju ludia (vecina ludi)vonku sa potulovat psa tak ich ani len nenapadne ze preco je vonku sam ale zaujimat sa o nejakeho hnusneho vagusaka tak to ano sprepacenim serem na takychto ludi !

"Prečo ste ho nenalozili do auta a neodviezli do útulku? Alebo nevzali k sebe domov? Takto sa pomáha? Z okna? Len zavolať niekoho kto všetko vyrieši za mňa? Hanba, s tým by som sa ani nechvalila. Potom treba vyplakavat a sťažovať sa že nieje kam uložiť vás alebo vášho blízkeho keď je naozaj potrebná pomoc, alebo že kde je sanitka keď ju treba....

No asi za niekoho robí dobré skutky!... 

Choďte na tú ulicu a pomáhajte tam, fyzicky a vlastným pričinením, pýtajte sa tých ľudí či využili možnosti ktoré sú im každú chvíľu ponúkané a čo si vybrali... 

A radšej tu nerobte chorú osvetu o niečom čomu nerozumiete

O trebárs dva týždne treba ist tou istou trasou nájsť toho istého bezdomovca v takom istom stave, lebo bude v takom istom stave a zase mu zavolať zachranku...Aby bol ošetrený záchranármi, prevezený na CPO, umytý, vyšetrený, hospitalizovaný na týžden, v nových šatách prepustený a jeho prvá cesta cuco a miesto kde ste ho našli, aby sa cely proces zopakoval... donekonečna. Vy budete mat možnosť na fotku a napísanie komentu a my zdravotníci ho "zachránime" a dáme mu ďalšiu šancu na zm(rznutie)enu života.

 Tomu verte ze vam nasa komunita nalozila co sa do vas voslo lebo evidentne nemate sajnu na co sluzia nase cisla! Ti ludia maju na vyber, mozu sa ist schovat do utulku ale si radaej vyberu flasku a zalahnu na mol opiti! Je to ICH VLASTNE ROZHODNUTIE! A potom.infarkty krvacania do mozgu dopravne nehody a ine zavazne stavy CAKAJU NA VOLNU SANITKU !!! Prst na celo a pouvazujem akym sposobom.idem.pomahat!!! 

 

Toto je naozaj len reprezentatívny výber príspevkov ľudí, ktorí pracujú ako záchranári. Som naozaj šokovaný, že ľudia dokážu byť tak zlí a ľahostajní k inému človeku. Medzi lekármi, záchranármi a zdravotnými sestrami mám mnoho kamarátov a vážim si ich prácu, ale nikdy som nepočul, že by sa takto vyjadrovali k pacientom, alebo ľudom, ktorí sa snažili zachrániť život inému človeku. 

Po celej tejto diskusii mám naozaj pocit, že pre niektorých ľudí zo záchraniek by bolo pohodlnejšie, keby sme nechali v tejto zime ľudí bez domova zmrznúť a doslova skapať. Veď predsa je s nimi len oštara a sú strašne nevďační, tak načo ich zachraňovať. Veď čo je to len bezdomovec?! Ako nepriamo napísal v diskusii jeden pán, ktorý ževraj robil 2 roky záchranára "radšej zachrániť psa ako človeka bez domova".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som naozaj smutný a sklamaný z postoja niektorých ľudí. Dnes sú pre určitú skupinu "záchranárov" tí zlí a obťažujúci ľudia bez domova, ale čo ak to časom budú aj naši starí rodičia, mentálne alebo telesne postihnutí ľudia a podľa nich bude potrebné zachraňovať život len mladým perspektívnym ľudom. Kam sa to dostáva naša spoločnosť, keď si niektorí akože "záchranári" dovolia ľudí deliť na tých, ktorí si pomoc zaslúžia, a tých, ktorí nie?

P.S: V prípade, že niektorí diskutujúci vymažú svoje príspevky v diskusii, tak mám z celej diskusie screenshoot.

Miroslav Dragun

Miroslav Dragun

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Občiansky aktivista, ktorého osobnou aj profesionálnou prioritou je ochrana zdrojov pitnej vody. Voda je nositeľkou života, ale ľudia si stále naplno neuvedomujú jej dôležitosť pre náš život. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéBratislava

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu