reklama

Ako sa stará Bratislavská župa o svoje školy?!

Katastrofálny stav budov stredných škôl v Bratislave žiaľ nie je žiadna tohtoročná novinka. Šľachetný cieľ ich obnovy sa dostal do programu nejedného politika, no výsledok vidíme sami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Je žalostné, že navrátenie hrdosti vzdelávacím inštitúciám sa stalo nástrojom volebnej propagandy a nie reálnym záujmom volených zástupcov ľudí.

Mňa osobne sa téma obnovy stredných škôl bytostne dotýka. Už štvrtý rok som členom rady školy na Strednej priemysel škole elektrotechnickej na Hálova 16 – v skratke SPŠE. Keď som prvý krát uvidel budovu strednej školy, neveril som, že v nej môže normálne prebiehať vzdelávací proces mládeže. Rozpadávajúca sa fasáda, rozbité, ba miestami dokonca chýbajúce výplne okien, totálne zdevastované podlahy či priam historické vybavenie tried a učební nenasvedčovali veľkému záujmu o túto inštitúciu. Každoročne sa vyhadzovali nemalé peniaze len tak von oknom, v snahe aspoň čiastočne vykúriť triedy. Práve ten prvotný šok vo mne od samého začiatku prebudil snahu, dať študentom a pedagógom seriózne priestory a vybavenie, hodné 21. storočia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moje počiatočné kroky sa nestretli s veľkým úspechom. Negatívne odpovede ma neodradili a zotrval som v snahe, ktorá nakoniec aj priniesla požadované výsledky. Každé jedno ťažko získané euro som ako člen rady školy investoval do obnovy. Nešlo mi o symbolické opravy ale o komplexnú záchranu budovy. Počas štyroch rokov môjho pôsobenia v rade školy SPŠE, Hálova 16, sa do jej obnovy investoval celkovo 1 milión €. Keby mi niekto na začiatku povedal, že po štyroch rokoch bude na rekonštrukčné práce dokopy použitá už spomínaná suma, zrejme by som sa len pousmial. No teraz vidím, že to reálne je.

Zdevastovaná fasáda aj nefunkčné okná sú v súčasnosti už iba minulosťou. Celá budova je kompletne zateplená, každé jedno okno vymenené. Škola tak stráca len zanedbateľné množstvo tepla, čím sa podarilo znížiť vykurovacie náklady na minimum. Takto ušetrené peniaze sa následne ďalej investujú do skvalitnenia výučby prostredníctvom nákupu nových, pre odbornú časť výučby nevyhnutných pomôcok. Taktiež už nikto nemusí dávať pozor na chýbajúce časti podlahy, keďže rovnako prešli výmenou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Interiér taktiež úplne zmenil svoj charakter. Triedy dostali nové nielen lavice a stoličky, ale aj kompletne nové vybavenie pre odbornú časť vyučovania. Učebne, ktoré k priemyslovým školám neodmysliteľne patria, obsahujú po rokoch konečne moderné vzdelávacie nástroje, vďaka ktorým sú absolventi SPŠE, Hálova 16 žiadanými u zamestnávateľov. Získavať praktické zručnosti sa predsa bez súčasných technológií nedá, preto aj naďalej ostávajú jednou z priorít môjho pôsobenia v rade školy SPŠE, Hálova 16.

Komplexná obnova školy už v súčasnosti prináša enormný záujem o štúdium na SPŠE, Hálova 16. Kombinácia precíznej rekonštrukcie, moderných vzdelávacích pomôcok a excelentného pedagogického zboru, bola schopná plne obsadiť všetky prvé ročníky, vrátane prvého ročníka novootvoreného odboru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som nesmierne hrdý na výsledky, ktoré po štyroch rokoch môjho aktívneho boja za záchranu a pozdvihnutie tejto školy vidím. A nevidím ich len ja. Každý jeden študent, pedagóg, či rodič z týchto obrovských zmien denne čerpajú to najdôležitejšie- vzdelanie. Stredná priemyselná škola elektrotechnická, Hálova 16 a moje pôsobenie v jej rade školy je príkladom, ako sa dajú urobiť obrovské zmeny, keď existuje vôľa a jasný cieľ.

Miroslav Dragun

Miroslav Dragun

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Občiansky aktivista, ktorého osobnou aj profesionálnou prioritou je ochrana zdrojov pitnej vody. Voda je nositeľkou života, ale ľudia si stále naplno neuvedomujú jej dôležitosť pre náš život. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéBratislava

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu